Av barn om kärlek

2010-01-08 20:48:15
Jag är för kärlek så länge det inte händer när det är något bra på TV.
- Jill, 6 år

Kärleken hittar dig, även om du försöker gömma dig. Jag har gömt mig ända sedan jag var fem, men flickorna hittar mig hela tiden.
- Dave, 8 år

Jag tror att det är meningen att du ska bli skjuten med en pil eller nåt, men resten ska inte vara så smärtfyllt.
- Manuel, 8 år

Hur känns det att bli kär?
Ungefär som en lavin där du måste fly för ditt liv.
- John, 9 år

Om det tar lika lång tid att bli kär som att lära sig att stava vill jag inte vara med. Det tar alldeles för lång tid.
- Glenn, 7 år

När en person blir kysst för första gången trillar han ner och reser sig inte på minst en timme.
- Wendy, 8 år


Vad tänker de flesta när de säger "Jag älskar dig"?
Man tänker: Japp, jag älskar honom verkligen. Men jag hoppas att han duschar minst en gång varje dag.
- Michelle, 9 år


Det är aldrig okej att kyssa en pojke. De dregglar över hela dig... Det var därför jag slutade med det.
- Tammy, 10 år

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0