min tro

2010-12-08 12:14:00
oj, vad ska man skriva här? :o

Jag tror inte på Gud. Jag anser att hela den där berättelsen är ett påhitt som någon jeppe kom på när han inte hade något bättre för sig. Men jag respekterar dem som tror på det, och anser inte att de ska ändra sin tro för att jag bara anser att det är ett påhitt.
Egentligen tror jag inte på några högre makter alls, utan jag menar att vi människor har kontrollen över vårt eget "öde" och det är vårt eget ansvar att hamna där vi vill vara. Även om det ibland kan kännas skönt att tänka att det är någon annan som sköter det där, att hur jag än gör så blir det så som det är menat att bli. Och om det går åt helvete kan det vara skönt att skylla på någon. Men nej, i slutändan är det mitt eget fel. Eller en annan människas fel, möjligtvis.

Jag är ju naturare - jag håller mig helst till vetenskapen och logiska saker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0